✅ Alles begint en eindigt met familie - Fidan Ekiz (februari 2019) - Boek Downloaden Gratis

Alles begint en eindigt met familie
Boektitel : Alles begint en eindigt met familie
ISBN: Nee
Totaal Pagina's : 190 pagina's
Jaar : februari 2019
Categorie : Columns & Bundels, ,
Uitgever : Podium b.v. Uitgeverij
Taal: Nederlands

Een prachtige selectie van columns door onze schrijfster en TV-personality Fidan Ekiz. In essentie zijn het korte -vaak autobiografische- columns over alledaagse en zeer herkenbare zaken. De schrijfster heeft een bijzondere suggestieve schrijfstijl; hierdoor lees je meer dan er daadwerkelijk staat (zoals de column over het overlijden van haar vader). Ik heb het boek op de dag van de aankoop uitgelezen: de boeiende mooie humoristische en ontroerende momenten hielden mijn aandacht vast en bevestigde het positieve beeld dat ik van Fidan Ekiz heb. Ik hoop dan ook dat deze bundel van columns de eerste van een mooie en nieuwe traditie gaat worden.

Eerlijk Liefdevol en Betrokken boek en goed geschreven. Je Leest het in een ruk uit. Je leeft heel erg mee.

Heerlijk om een boek te lezen van een Turkse die in Nederland woont met haar verfrissend inzicht. Iemand die niet bang is om haar gedachten op papier te zetten. Ook een eerbetoon aan haar overleden vader.

Mijn ouders hebben de koers van mijn leven bepaald. Daarom heeft mijn familie zo'n belangrijke plaats in mijn werk. Wij maken deel uit van een voortgaande migratiegeschiedenis. Bij Fidan Ekiz raakt het maatschappelijke altijd aan het persoonlijke. In haar columns schrijft ze over het ziekbed van haar vader die na een leven lang werken in Pernis overlijdt aan kanker. Ze haalt herinneringen op aan haar jeugd binnen de Turks-islamitische gemeenschap een wereld die ver van Nederland afstond. Inmiddels is er veel veranderd. In haar thuishaven Rotterdam kijkt ze verontwaardigd toe tijdens de Turkije-rel. Dagelijks ondervindt ze hoe Nederland steeds verder polariseert terwijl zij juist verlangt naar meer nuance. Haar betrokkenheid bij gevoelige onderwerpen als de islam en integratie maken dat ze een unieke stem heeft in het maatschappelijk debat. Alles begint en eindigt met familie is Fidan Ekiz ten voeten uit: warm humoristisch en altijd vol geestdrift over de staat van Nederland. Toon meer

Recomended Book: