👍 Van dit boek ga je beter slapen - Catelijne Elzes (18-Sep) - ebook Downloaden

Van dit boek ga je beter slapen
Boektitel : Van dit boek ga je beter slapen
ISBN: Nee
Totaal Pagina's : 176 pagina's
Jaar : 18-Sep
Categorie : Gezondheid & Lichaam, Slapen & Slaapproblemen, Persoonlijke ontwikkeling & Mindfulness
Uitgever : Kosmos Uitgevers
Taal: Nederlands

Van dit boek ga je beter slapen (en je wordt er knapper van) door Catelijne Elzes & Deborah Freriks Zoals je al aan de titel kan merken (zeker als je de cover ziet): dit is een boek met humor. Geen boek geschreven door een arts of wetenschapper wel een boek geschreven door 2 schrijfsters die jammer genoeg ervaringsdeskundige zijn. Met de nodige humor kennis en ervaring beschrijven Elzes en Freriks hun zoektocht naar meer en beter slapen. Er komen wetenschappelijk bewezen remedies aan bod maar ook verslagen van dingen (zoals een slaaprobot) die de schrijfsters naar aanleiding van dit boek mochten testen. Als ze ergens iets lazen dat zou kunnen helpen (zoals bijvoorbeeld CBD-olie) dan contacteerden ze een wetenschapper om te vragen wat die er van denkt daarna vertellen ze eerlijk wat zij er van denken (of hun twijfels). Naast de ernstige stukken komen er ook heel grappige dingen in dit boek aan bod zoals een Lijst van dingen die je moet doen om slecht te slapen of hilarische conversaties vanop het hoofdkussen. De tekeningen van Freriks maken dit boek nog toffer en grappiger. Ik lees een boek als Van dit boek ga je beter slapen om verschillende redenen: ik wil tips krijgen die nuttig zijn ik wil bijleren n ik wil me niet alleen voelen. Gewoon door dit boek te lezen ga je inderdaad beter slapen je hoeft nog niet eens de oefeningen te doen. Ik voelde me toen dit boek uit was begrepen niet langer alleen en ik kon de situatie terug met de broodnodige dosis humor bekijken; dat beter slapen gaat hierdoor ongetwijfeld al voor een stuk lukken. Dikke merci aan Catelijne en Deborah om op een intelligente grappige manier mijn kennis en (slaap-) kunde te vergroten!

Ik heb het boek met veel plezier gelezen! Van de inhoudsopgave moest ik direct grinniken. Ik las vervolgens veel weetjes welke op aantrekkelijke wijze beschreven zijn veel humor het leest lekker weg. Ik slaap regelmatig slecht en herkende een aantal onderwerpen en adviezen maar al die verschillende visies leerde mij toch ook veel nieuws. Je kunt er gemakkelijk een paar pagina's uit lezen en het boek dan weer weg leggen. Echt leuk.

Geschreven bij Van dit boek ga je beter slapen

Een op de drie volwassen slaapt slecht. Goed nieuws: een betere nachtrust is echt mogelijk! In "Van dit boek ga je beter slapen' reiken Catelijne Elzes en Deborah Freriks handvatten aan om beter te slapen. Tips voor slechte inslapers mensen die niet doorslapen maar ook dat een goede nacht al begint overdag. Catelijne Elzes en Deborah Freriks geven een humoristisch en hartverwarmend kijkje in hun eigen leven als slechte slapers. Er is genoeg dat je kunt doen (en laten) om je nachtrust te verbeteren. Plus: je staat er niet alleen voor! "Van dit boek ga je beter slapen' zorgt voor erkenning en herkenning. Een toegankelijk boek met journalistieke verhalen humor compassie wetenschap en fijne illustraties. Erg geschikt om cadeau te geven. Huisarts Tamara de Weijer: "Wat fijn dat de mogelijke oplossingen voor zo'n groot probleem nu eens met humor begrip n kennis van zaken zijn beschreven. Zou in de wachtkamer van iedere huisarts moeten liggen Toon meer

Best Book: