📚 Wat is geluk? - Maarten van Rossem (18-Nov) - Boek Downloaden op e-reader

Wat is geluk?
Boektitel : Wat is geluk?
ISBN: Nee
Totaal Pagina's : 80 pagina's
Jaar : 18-Nov
Categorie : Mens & Maatschappij, Sociologie, Geluk & Zelfvertrouwen
Uitgever : Maarten van Rossem
Taal: Nederlands

Het is een boekje dat leest alsof je hem hoort vertellen dat mag ik wel. Het begon heel leuk met jeugdherinneringen. Maar helaas ging het opeens mis. Vooral het deel over boeken vooral in het Engels en Frans Duits die hij aanraadt te lezen. Hij gaat ervan uit dat de lezer hoger opgeleid is dat schrijft hij ook. Helaas dat ben ik niet. Ik kan Engels lezen maar vind het zeer vermoeiend dat punt 1. Maar daarbij heeft eenieder zijn/haar favoriete lectuur. Ik kan mijn leven ook qua literatuur niet overdoen. Dus een paar boeken opsommen prima. Ik mis bijvoorbeeld de interesse die hij heeft in auto's. Dat zou mij ook plezieren om dat te lezen.

Maarten beschrijft hoe hij geluk ervaart en geeft een beknopte wetenschappelijke benadering van het algemene 'gelukervaren'. De laatste hoofdstukken waren mijns inziens teveel gefocust op Maarten zijn specifieke hobby's als 'kunst' musea en detectiveschrijvers waar zijn persoonlijke voorkeur ligt. Je leest het boek in 2 uren uit.

Echt van Rossem: met alles ben je het domweg eens en het is echt heerlijk om te lezen. En grappig dat de cover een grapje is op een bekende tong-uitsteek-foto van Albert Einstein de allergrootste filosoof met humor.

Wat is geluk? Er zijn tijdschriften die geheel gericht zijn op geluksbeleving er wordt omvangrijk wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de samenstellende delen van geluk en het advertentiewezen lijkt geheel gewijd aan geluksverwerving. Desondanks schijnt niemand precies te weten wat geluk is. De receptuur is even gevarieerd als de mensheid zelf. Bovendien wordt gelukservaring vaak verward met tevredenheid terwijl het volgens Van Rossem een sterke maar tijdelijke emotie is. De omstandigheden kunnen geluksgevoelens bevorderen. In een welvarend land waar geweld en willekeur uitzonderlijk zijn is meer gelegenheid voor het ervaren van geluk dan in een land als Oeganda. Wat is geluk? is een persoonlijk getinte zoektocht met Van Rossems reflectie op het leven.

Recomended Book: